Lørdag den 8. april var det tid til at køre årets første Brevet på 200 kilometer.
Fra i år, vil jeg ikke længere cykle ned til starten af et Brevet, for det betyder 2 x 74 kilometer ekstra cykling hvergang. Så fremover er Strada enten på taget af Matrix eller i trailer, fordelen ved trailer er at jeg ikke behøver at have hjælp til af- og pålæsning
Lad mig starte med det negative, så er det overstået.
Jeg havde ikke beregnet den længere køretid til Aalborg, det tager når Strada er i trailer, da der jo er en anden hastighedsgrænse
På grund af dette kom jeg først 15 minutter senere afsted end de andre. Ud af Aalborg var der rødt lys ved alle lyskryds. Ruten var bakket, Solen skinnede, bare ikke i en radius af 5 kilometer omkring mig. Knæene begyndte at gøre ondt allerede efter Kongerslev, det tog lang tid at køre de 200 kilometer.
MEN
De få negative ting overskygger aldrig den glæde, det er at cykle. Jeg er heldigvis sådan indrettet, at uanset hvad der sker, så finder jeg noget positivt. Jeg ved jo, at negativ gange negativ er lig med positiv (- x – = + ) Derfor find 2 negative ting så ophæves det til positivt 🙂
Nu er det jo også utopi, at forvente de få kilometer (576 km ) jeg har nået at få cyklet i år, kan give nok træning til at gennemføre en af de mest bakket 200 kilometer brevet ruter heroppe på en kanon tid. Så jeg er ganske tilfreds med den tid jeg var om at køre den.
April 2016
Især når jeg sammenligner den med da jeg kørte den i
September 2016
I år blev jeg dog ikke jagtet af en plæneklipper:
Ofte plejer jeg at møde de andre der køre Brevet ved kontrolstederne, men de var langt foran denne gang, mødt dog 2 ved Ålestrup efter 100 kilometer, hvilket gav et “lille boost” til at køre de sidste 100 kilometer
En lille video fra turen:
Jeg gennemførte, derfor et Brevet nærmere SuperBrevetScandinavia 2017, er også klar til 300 km brevet den 22 april 2017.
Strada på Trailer hjemad
Hvis du vil vide mere om langdistancecykling i Audax regi (Brevet), er der information på Audax-club.dk. Direkte link til en side, hvor er der er en PDF Audax Pjece til at downloade
Vi ses derude….husk – x – = + 🙂
Hello Dee Maac,
My name is Peter de Rond and I make a save and easy frame for transport your Strada on top of your car, on this site you can see it http://pdrond.blogspot.nl/2015/05/aanpassingen-aan-dakframe-dachrahmen.html
Now you use a trailer with a net and kabels, It’s not that save and you can damage your Strada. When you have the Strada on top of your car, it’s saver and you can drive faster,
Please email me when you need more info.
Hello Peter
Thanks for the link, I’ve been looking for it since I saw it for the first time, but forgot where I had seen it.
Normally I have Strada on the roof,like this: https://youtu.be/kT6qCik_H1Y it´s this one: https://www.velostrada.dk/strada-cargo-or-strada-as-cargo/ but this way I need to have someone to help me get Strada on the roof. My car is high, so impossible to get it up alone, so I use my trailer temporary to the Brevet rides as there often is nobody to help loading it when the ride is over. I will (soon i hope) have a ramp as your link shows.
Once again thanks for your link, very usefull
Best regards Søren Möller(Velostrada)
Hello Peter, I just read your blog again. Have I understood correctly that you also sell them. I understand a little Dutch, but that’s not all Dutch I can put in the right context 🙂
/ Søren Möller(Velostrada)