- Service og sliddele
- En kamel bag sædet
- Dæk er da bare runde
- Strøm og løse forbindelser
- Det bedste batteri?
- Vedligeholdelse af Strada
- I regn,blæst, kulde og sol
- Standard eller Risse Astro 5 Støddæmper
- Strada og Sturmey-Archer
- Vinterdæk og Velomobil
- GPS og Velomobil
- Et lys i mørket
- I blæsten skulle Strada ud
- Undskyld Jeg så dig ikke
- Let og hurtigt
- Vægt
- En lille detalje
- Kolde fødder
- Marathon plus i sneen
- Virb Og GoPro
- Fart og Gennemsnit
- Træd til du letter
- Træd til du letter 2
- Snapshots på farten
- Bang!
- Booster dims
- Er hastigheden forsvundet
- Når det bliver køligt og mørkt
- Blæst og en flad fornemmelse F-Lite
- Det er årstiden igen
- Velonaut eller Velo Av
- 2700 km første punktering på F-Lite 50-406
- Vinteren kommer igen i år
- Se Mor…uden hænder
- Vintertid er lig med lygtetid
- Den hastighed
Nu er Nordjylland Rundt og et 600 km Brevet er overstået, nu gælder det bare at holde formen ved lige, da cykelkalender er tom indtil August.
Så kan jeg sidde og fundere over hvorfor jeg ikke kørte hurtigere til Nordjylland Rundt i år, ja selv til Street Race holdt jeg jo nærmest stille i forhold til de andre. Til de 2 løb var jeg næsten 10 km/t hurtigere i gennemsnitsfart sidste år.
På en 600 kilometer tur er der masser af tid til at tænke, måske kunne der være 3 grunde til at jeg var blevet langsommere:
-
Strada er blev langsommere Jeg er blevet langsommereBegge dele
Alle 3 grunde forkastede jeg, for årsagen er næsten åbenlys, for det meste af min cykeltræning i år er med henblik på deltagelse i Paris-Brest-Paris, hvor det ikke er hastigheden, men evnen til at holde til mange kilometer der er afgørende om det kan gennemføres.
Jeg ved godt der er nogen der kan begge dele, sprinte og køre langt, men dem er jeg så ikke én af. Men det er lidt underligt, at jeg ude på en længere trænings tur eller Brevet kan holde en høj hastighed over en længere afstand, selv efter at have cyklet 100-500 km. Egentlig tror jeg det er fordi jeg cykler stærkt når jeg har lyst og overskud, ikke når jeg skal.
Herunder er der et par eksempler af ældre dato, godt nok var jeg startet med at cykle Brevet`s men ikke helt klar over om det var det jeg ville satse på. Men i 2014 fandt jeg ud af at Brevet`s var min fortrukne “cykelstil”, så har ikke slået mine egne rekorder siden på de steder.
Et par segmenter der er velomobil venlige…
og ligger stadig i toppen..
Som det ses her fra et 400 km Brevet….
..så er min hastighed ikke forsvundet den er bare delt udover længere afstande 🙂