Som nævnt før, har jeg ikke nogen ambitioner om at gennemføre diverse Brevet på rekord tid, jeg er mere interesseret i oplevelsen, snakke med mennesker langs turen og deltagerne,dog vil jeg nå dem inden den fastsatte tidsramme. Det kan engang i mellem betyde, at jeg må køre stærkere hen mod slutningen af et Brevet, hvis jeg har brugt for meget tid på at nyde må jeg yde 🙂
Det er det derfor jeg er meget glad for denne form for cykling, man bestemmer selv tempoet, men stadig en tidsgrænse, både for mindste og maximum hastighed. Mindste hastigheden er omkring de 13 km/t , logisk da det er det, der skal til for at nå de 1200 km inden for 90 timer, og jeg havde 0,7 km/t i overskud, eller faktisk lidt mindre da PBP 2015 var på 1230 kilometer 🙂
Paris-Brest-Paris 2015 var ingen undtagelse, jeg brugte omkring 30 timer på kontroller, pauser,hvile, snakke og”nyde”, det kunne sikkert have været barberet meget ned, selve cykeltiden var omkring de 60 timer.
…men jeg ville ikke have undværet et eneste sekund, måske natten med Poul, hvor han ikke havde det så godt, det var lidt skræmmende. Men var glad for at jeg brugte den tid der skulle til, og ikke lod ham køre alene.
Tabte omkring 4 kilo, og det er egentlig utroligt når jeg tænker på alt det der blev “skovlet” indenbords undervejs.
Ingen punkteringer, så der er tallet et stort 0
Paris-Brest-Paris 2015
Tiderne fra min deltagelse i Paris-Brest-Paris 2015. Totalsnit er med pauserKontrol | Kilometer | Dato/Klokken | Totaltid | Totalsnit inkl. pauser |
---|---|---|---|---|
Villaines | 218 | 17/ 03:00:41 | 09:43:49 | 22,4 |
Fougeres | 309 | 17/ 08:40:51 | 15:23:59 | 19,9 |
Tinteniac | 360 | 17/12:44:08 | 19:27:16 | 18,6 |
Loudeac | 446 | 17/17:55:57 | 24:39:05 | 18,1 |
Saint Nicolas | 492 | 17/22:48:09 | 29:31:17 | 16,7 |
Carhaix | 524 | 18/02:29:45 | 33:12:53 | 15,8 |
Brest | 614 | 18/10:59:48 | 41:42:56 | 14,7 |
Carhaix | 696 | 18/18:37:59 | 49:21:07 | 14,1 |
Mael-Carhaix | 708 | 18/20:00:25 | 50:43:33 | 14,0 |
Loudeac | 780 | 19/00:40:51 | 55:23:59 | 14,1 |
Tinteniac | 865 | 19/09:58:08 | 64:41:16 | 13,4 |
Fougeres | 920 | 19/14:05:43 | 68:48:51 | 13.4 |
Villaines | 1008 | 19/19:55:58 | 74:39:06 | 13,5 |
Mortagne | 1089 | 20/00:49:46 | 79:32:54 | 13,7 |
Dreux | 1167 | 20/07:27:40 | 86:10:48 | 13,5 |
Guyancourt Mål | 1230 | 20/10:55:40 | 89:38:48 | 13,7 |
Til sammenligning Super Brevet Scandinavia som jeg kørte i 2013, det var identiske højdemeter, men deltagerantallet var begrænset, så der var masser af plads på vejene:
Super Brevet Scandinavia 2013
Sammenligning af dagene i det 1200 km lange Super Brevet Scandinavia 2013. Data som højde, rute og lignede for de enkelte dage er udeladt, men kan ses under Linkene, som er til data på Garmin Connect. Totaler er taget fra report på Garmin Connect, og totaltiden SBS 86:57:00 er den officielle tid fra www.superbrevetscandinavia.dkDag | Kilometer | Tid i Bevæge | Totaltid | Snit/km/t | Link |
---|---|---|---|---|---|
1 | 331 km | 11:15:45 | 14:48:00 | 29,4 km/t | SBS 2013 Dag 1 |
2a | 143 km | 5:22:05 | 6:20:33 | 26,8 km/t | SBS 2013 dag 2a |
2b | 176 km | 6:20:05 | 7:24:01 | 27,9 km/t | SBS 2013 dag 2b |
3 | 325 km | 13:38:54 | 16:35:32 | 23,9 km/t | SBS 2013 dag 3 |
4 | 233 km | 10:27:08 | 12:58:14 | 22,4 km/t | SBS 2013 dag 4 |
4 dage | 1.213 km | 47:16:58 t:m:s | SBS 86:57:00 | 25,8 km/t |