- Rigtige mænd bruger E
- Strada E Test af testur
- Strada E Rækkevidde på Batteri
- Strada E Eco Mode
- Strada E Normal Mode
- Strada E Full Mode
- Strada E Test Status
- Strada E i bakkerne
- Strada E Kulde Kilometer Højde
- Strada E Drifting i Sneen
- Velomobil All Weather-All Roads?
- Strada E test og Genoptræning
- Strada E Beeeep, vægt og vind
Test af Sunstar S03+ i Eco mode (80%), er ikke meget anderledes end de andre test, i med batteriet i Strada og så afsted. Der er kun den forskel,at jeg cyklede som normalt, altså over de 25 km/t hvor det var muligt, og hvis jeg skulle cykle min test rute på 34 kilometer, ville det tage mange timer og kilometer før jeg ville stå med et tomt batteri, da testruten indeholder flade strækninger. Når der cykles over 25 km/t bruges der ikke strøm, eller kun den smule til dioder og måler, ergo ville det være umuligt at tømme batteriet for strøm.
En video fra turen:
Så efter at have passeret bakkerne anden gang , fravalgte jeg det længere flade stykke.
Rute detaljer på Garmin connect
Da jeg nået 95 km, begyndte den sidste diode at blinke, så vendte om for at cykle hjem, forsøgte at køre dn tom ved at cykle langsomt nær hjemmet, men efter 108 kilometer hjalp motor stadig, og den blinkede på livet løs, men gætter at der har været 1- 5 kilometer tilbage før den ville slukke.
Måske kunne tallet blive “renset” for de flade vejstykker, men formålet med testene er at finde ud af om E-assist er brugbart i det daglige, på tur, til genoptræning efter en skade, så alle kilometer er ud fra den vinkel relevante.
For nysgerrighedens skyld kunne jeg godt tænke mig, at se “data” på samme måde som jeg har gjort før, i for eksempel “E-assist or not“, det gav et meget godt billed af hvad der var op og ned som i følgende eksempler fra SuperBrevetScandinavia 2013
Eksempel 1:
Eksempel 2:
Men det kræver at jeg igen bruger et sted hvor jeg tidligere lagde mine ruter op, men de andre bruger var ikke så glade for min lange ture, og hastigheder :-). Så hvis du kender et offline program eller andet der kan lave tilsvarende grafisk fremstilling, må du gerne smide en kommentar om det.
Jeg er overbevist om, at der sagtens kan trænes med en E-motor installeret, især hvis man som jeg bruger det som hjælp i bakker, og ikke lader motor tage sliddet hele tiden.
Om ikke andet kan Julens fedt blive brændt af 🙂
Godt sneen stadig holder sig væk, heldigvis var det kun da “Juleræset” var overstået der var en “smule” 😉
Tak for en dejlig dag igår til de deltagere der kom til Juleræs. Vi var da heldige med vejret trods alt. I dag er alt…
Opslået af Velomobilcenter.dk på 22. november 2015
Vi ses derude….hvis jeg smiler op ad bakke…er der stadig strøm på 🙂
Hei Søren,
Det er tilstrekklig med kjørelengde for hverdagens rittet at og fram til arbeid for de fleste. Og tros assistanse bruker en energi selv, som du skrev.
Hilsen, Adri.
Hej Adri
Det er det, og for mig er det vigtigt at man selv skal yde energi for at komme frem. Afstanden er nok til de fleste der pendler, og det er muligt at få større batteri kapacitet, hvilket måske ville være en fordel, hvis man har flere højdemeter, stigninger end de 560 meter der var på min testtur, eller bare ikke vil lade batteriet hver dag.
Hilsen Søren