På dagens lille indkøbstur…
Det er ikke hver dag, Strada holder mellem 2 Tesla….
…men det er det muligt, hvis begge Tesla holder på deres “arbejdsplads” Nordtronic (LED belysning)i Frederikshavn 🙂
Da jeg finder en Tesla interessant, måtte jeg lige ind og spørge om jeg måtte tage nogle billeder af de 2 Tesla sammen med Strada. Det måtte jeg gerne, måske skulle jeg også have spurgt om vi ikke lige skulle bytte i weekenden 🙂
En Tesla og Strada har ikke meget til sammenligning, eneste er måske, at de begge køre cirka 300-350 kilometer på en opladning, men hvor en Tesla kan køre videre efter en times opladning, tager det lidt mere tid at oplade “motor” i Strada, omtrent 4-8 timers søvn, foruden en anselig mængde mad og vædske
Tesla Vs Strada 🙂
Rækkevidde på 1 opladning:
Tesla: Estimeret 300-350 km
Strada: 300-350 Km
0-100 km/t
Tesla : 0 til 100 km/t på 2,7 sekunder.(Afhængig af hvilken model)
Strada: 0 til 100 km/t Tid 2-10 min 🙂 Umuligt på flad vej, men er muligt ned ad bakke, hvis man kan finde én der er lang nok 🙂
Pris:
Tesla:
kr. 700.000 – kr. 1.820.000
Strada: Du kan få 10 stk for samme pris som den billigste Tesla 🙂
Hestekræfter
Hmm, så stopper vi med at sammenligne 🙂
Hvis man nu kunne få E-Assist til cykel(velomobiler) der havde samme rækkevidde og korte opladnings tid som en Tesla, så ville en lange dags ture i de Norske fjelde være inden for rækkevidde.
En velomobil kan prøves, bestilles hos Velomobilcenter.dk
En eller 2 Tesla kan prøves, bestilles hos Tesla
Tesla…Strada…Tesla
Hei Søren,
Flott video! Jeg har max. grensen på Strada nå på 100,5 km/t, det var i mai 2016, det har jeg aldri skrevet noe om, fordi kona mi leser bloggen min, og hun vil ikke vite hva rask jeg kjører ned bakkene……….
Men jeg har fortsatt bilde av speedometeren………
Bakken der jeg nåde hastigheten er ikke like lang som bakken i videoen din, men er en god del brattere…
Morsom sammenlikning av Strada og Tesla!
Hilsen, Adri.
Hej Adri
Den bakke jeg kørte ned af var Hallandsåsen i Sverige nær Helsingborg, video var fra den korte nedkørsel mod nord, den slutter brat, men mod syd er den meget længere, dog ikke så mange % nedad. Se den her: https://youtu.be/D6Kw9t2KD6g
Min max hastighed er 113 km/t ned mod Brest under PBP 2015 🙂 Se her: https://www.endomondo.com/users/7813338/workouts/591521387
Selv med den hastighed var Strada stabil, der var selvfølgelig heller ikke nogen vind.
Tesla er interessant, men afgifter gør at den er alt for dyr her i Danmark.
Hilsen Søren
Based on the amount of fossil fuels still used to produce the Tesla, the Strada still wins in terms of environmental impact. 🙂
You’re right, Jimm.
However, it is preferable to be “trapped” between two Tesla than 2 diesel cars 🙂
A little joking here:
What is best?
I’m thinking that I affect the environment too much by cycling as much as I do because:
How much CO2 you emit when you exercise? Here the use of approximations; When running emit an adult about 2 liters CO2 per. minute. 30 minute run therefore provides 60 liters of CO2. Each liter of CO2 weighs 1.8 grams at a temperature of 20 degrees. A half hour race therefore 108 grams of CO2.
I’d better lie on the couch 🙂
Regards Søren
HI Soren.
Interesting comparison between Strada and a Tesla. The Tesla costs many times the price of my Quest. In the next year we are looking to replace our Toyota with a Nissan Leaf. Much better price than a Tesla here in Canada.?
Kevin
Hello Kevin
Yes, You can buy 10 Quattrovelo for the cheapest Tesla here in Denmark, and there will still be money left over for extra equipment for all 10 QV 🙂
As I have had a Hyundai (Matrix) for many years, and has been interested in Hyundai IoniQ, here on Hyundai`s Canadian website: http://www.hyundaicanada.com/pages/about/Ioniq.aspx
/Søren(Velostrada)