- Velomobil turen til Frankrig Tur-Retur 1
- Velomobil turen til Frankrig Tur-Retur 2
- Velomobil turen til Frankrig Tur-Retur 3
- Velomobil tur til Frankrig Tur-Retur 4
- Velomobil tur til Frankrig Tur-Retur 5
- Velomobil tur til Frankrig Tur-Retur 6
- Velomobil tur til Frankrig Tur-Retur 7
- Velomobil tur til Frankrig Tur-Retur 8
- Velomobil tur til Frankrig Tur-Retur 9
- Velomobil tur til Frankrig Tur-Retur 10
- Velomobil tur til Frankrig Tur-Retur 11
- Velomobil tur til Frankrig Tur-Retur 12
- Velomobil tur til Frankrig Tur-Retur 13
- Velomobil tur til Frankrig Tur-Retur 14
- Velomobil Tur Frankrig Tur-Retur 15
Tønder var nået…
…og nu hvor jeg kan bruge data på telefonen igen til at tjekke om Hr.Garmin er på rette vej, viser det sig tydeligt, hvorfor jeg har kørt så mange kilometer mere en “Google cykel ruten”…
…at der på ruten Møgeltønder-Paris-Elling er 2458 km, kilometer på Paris-Brest-Paris var jo fastlagt, det var 1230 km så ifølge de tal ville jeg så kun have cyklet 3688 kilometer totalt når jeg holdt hjemme i garagen. Nu havde jeg så valgt en anden rute, end den google viser, men alligevel var det langt fra de 4157 kilometer som Garmin sendte mig ud på, dertil skal så lægges de kilometer hvor jeg glemte, at sætte Garmin til at “optage data”
Men tilbage til hvorfor eller hvad jeg mener er grunden til de ekstra kørte kilometer. I Tønder ville jeg til Ribe, gode og flade veje det stykke, her er Garmins forslag:
Og så Google forslag:
Så kan man hurtigt regne ud, at de dage hvor jeg ikke har fulgt en oprindelige rute, men Garmin`s er der blevet lagt et betragteligt antal ekstra kilometer på hver dag, derudover omkørsel på grund af vejarbejde og alt det andet.
Grunden til at jeg ville over Ribe var at derfra kender jeg en hurtig og flad rute hele vejen hjem, der er en 375 km rute, jeg plejer at bruge 12-13 timer på at cykle den, men det er så når jeg er frisk og veludhvilet.
Det vil jeg ikke påstå jeg var, da jeg havde nået Ribe. Så valgte at sætte kursen mod Hadsund, hvor der boede familie. Tanken var at overnatte der, derefter de sidste 100 km hjem dagen efter.
Det var også fine veje og cykelstier i Starten, holdt et fint tempo, så var optimistisk og meldte min ankomst i Hadsund til at være tidligt på aftenen indtil det blev…
Med vådt grus, så modstanden var utrolig høj i F-lite dækkene, så måtte tage et langt hvil…
Jeg følte ikke jeg kom nærmere målet, og tiden gik.
Klokken 18.30 havde jeg nået Nørresnede, stadig langt fra Hadsund.
Første del af dagens rute:
Heldigvis var jeg tæt på Silkeborg, hvor min far bor, et opkald for at høre om de var hjemme, det var de, ringe aflyse i Hadsund. Grunden til at Silkeborg og besøge min far ikke var med i min planen denne dag, skal ses i lyset af alle de bakker er omkring Silkeborg.
Men nu havde jeg fået bakke træning under min tur, især i Frankrig….
så det burde være nemt.. at køre over de “små bakker”:
Det var det også, især ned ad 🙂
Lige et par bakker mere så var jeg der…
Jeg sov godt den nat…
Fortsættes…